Klub- og skolesamarbejde

Er samarbejdet mellem klubben og skolen et nødvendigt onde – eller bare ikke eksisterende?

Har vi et reelt samarbejde – eller skal vi blot løse lærernes problemer ved at tage os af ’problembørnene’?

De rammer folkeskolereformen har sat for klubbernes virke betyder et større fokus på samarbejde med skolen. Men det er ikke altid så let, og hvordan få man egentlig et godt samarbejde op at køre?

Trivsel

Forskning viser, at et velfungerende samarbejde mellem lærere og pædagoger skaber bedre trivsel for børnene og de unge. Samarbejdet kan også styrke læringsmiljøet i undervisningen, gøre at flere melder sig ind i klubben og desuden have stor positiv effekt for børn og unge, der viser tegn på mistrivsel og bekymrende adfærd i skolen.

Info

Oplægget giver med udgangspunkt i forskning og erfaringer med tværfagligt samarbejde viden og redskaber til at styrke samarbejdet mellem klub og skole. Vi stiller skarpt på en stærk pædagogisk professionsidentitet som udgangspunkt for at indgå i et ligeværdigt og konstruktivt samarbejde med lærerne. Hvad kan vi som klubpædagoger byde ind med og hvordan kan vi nedbryde fordomme om hinanden og skabe rum for et tværprofessionelt samarbejde?

 

Oplægget er dialogbaseret og tager udgangspunkt i jeres konkrete udfordringer i praksis.

Oplæg/workshop

Prisen er inkl. transport uanset hvor i landet I befinder jer
kr 7499
Total
  •  
Alt inkl.
Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Date:
Back To Top
a

Display your work in a bold & confident manner. Sometimes it’s easy for your creativity to stand out from the crowd.

Social
X
X
X