No products in the cart.

Hvordan taler vi med de unge om krop og sundhed?
Mange unge føler sig presset på at skulle leve op til specifikke krops- og sundhedsidealer. Disse er dog ofte urealistiske og forstærkes bl.a. gennem sociale medier. Samtidig er fitness nu den største idrætsgren blandt unge ned til 13 års alderen. Her træder de ind i et miljø, hvor der ofte er stort fokus på at modellere kroppen, og hvor der ikke er en naturlig voksen rollemodel til at guide dem. I stedet skal de selv søge inspiration, hvilket bl.a. foregår på sociale medier, hvorfor de risikerer at blive suget ind i en verden af mere eller mindre gode råd om træning og kost, og med et snævert krops- og sundhedsideal.

Disse udfordringer og opmærksomhedspunkter bliver foldet ud, ligesom vi skal snakke om, hvordan vi kan finde løsninger, så de unge kan blive introduceret til fitness på en god måde.

LINK
Du får linket til webinaret tilsendt dagen før, på den mail du opgover ved tilmelding

Oplægsholder: Kasper Skat Lundgaard Krøll, Forebyggelseskonsulent, Antidoping Danmark

Kære klubber og ungdomsskoler i Ungdomsringen!

Vi har længe glædet os til at åbne op for vores nye Sæson 6 i CS:GO, som der er blevet knoklet på de seneste mange, mange måneder. 

Endelig er tiden kommet til, at vi kan åbne tilmeldingsvinduet, og igen byde en masse spillere velkommen til vores turneringer! 

Tilmelding er åben, og løber indtil søndag d. 16. oktober. 

Få samlet et mandskab, og få oprettet holdet inde på vores nye ligaside, som gør processen langt nemmere og mere intuitiv! 

Man kan købe en sæsonlicens til sæsonstart for kun 975 kr., så det er overstået fra start, og man dermed nemt kan deltage i begge turneringer! 🎉

TILMELD HOLD HER

SKER DER NOGET NYT I SÆSON 6?

Ja for søren! Vi har indført en masse fede ændringer og nye funktioner!

CS:GO:

  • Automatiske servere, som kører via vores ligaside, og det er dermed ikke længere nødvendigt (eller muligt) at stå for egen server.
     
  • Optimeret beregning af spillerniveauer samt holdniveau, tilføjelse af hele FaceIt elo-paletten (+ lvl. 10) samt automatisk opdatering af spillerrang i Steam og FaceIt. På sigt er det planen at få integreret Esportal i niveausystemet.
     
  • Automatisk resultatindberetning efter endt kamp, og her vil der blive hevet spillerstatistik ud fra kampen. Der vil løbende blive tilføjet yderligere dybde på statistikkerne, så mulighederne for evaluering, analyse og indsigt bliver forbedret. 
     
  • Integreret VETO på ligasiden, som betyder, at det ikke længere er nødvendigt, at man manuelt kontakter modstanderen og laver VETO.
     
  • Mulighed for at se GOTV på alle kampe i eSportligaen.
    Derudover vil det være muligt at hente demoer fra afviklede kampe. Demoer vil dog blive slettet efter noget tid grundet lagerplads.
     
  • Tilføjelse af anti-cheat system som via AI analyserer og identificerer spillere, der udviser specifikke typer mistænkeligt adfærd. Dette kører automatisk via serveren, og kræver derfor ingen klientintegration hos brugerne. 
     

Separat Discord til Ung-målgruppen, som vil gøre kommunikationen nemmere indbyrdes. Der vil blive oprettet grupper med de modstandere, man er parret med i turneringerne, så man nemt og hurtigt kan kommunikere med dem (telefon og mail er naturligvis også muligt).
Tilslut Discord her.

ÅRSHJUL FOR SÆSONEN: Pris for deltagelse: Holdlicensen for én turnering er 495 kr., og dermed 990 kr. for begge turneringer.

Det er dog muligt at købe en sæsonlicens til sæsonstart for 975 kr., så det administrative er klaret for start, og man dermed nemt kan deltage i begge turneringer. 
Spilledagen nedenfor er vejledende, det kan ændres i dialog med modstanderholdet.

Har du brug for hjælp?

Har du spørgsmål vedr. ligaen, spillere el. lign., så skriv eller ring til:

info@esportligaen.dk  /  Tlf: 9395 1337 / Skriv en besked via facebook

Har du spørgsmål vedr. regler, kampe, konflikter el. lign.?
Kontakt din spil admin:

cs@esportligaen.dk
lol@esportligaen.dk
fortnite@esportligaen.dk
hearthstone@esportligaen.dk
tekken@esportligaen.dk

Vi er i gang med at udvikle på formen af Ung-ligaen, som Ungdomsringen jo er afsender af, og her har vi brug for jeres hjælp til at skabe de bedste rammer, som giver mening for jeres klubber/ungdomsskoler at være en del af!


Vi søger i den forbindelse folk, som vil være med til at udvikle ung-ligaen som en form for ambassadører, eller ”blot” folk som har lyst til at deltage i en turnering med andre unge.

Den foreløbige idé er at etablere nogle mindre turneringer, som er mere lokalt forankret i de forskellige regioner (eller helt ned på kommunebasis eller mindre, hvis man kan samle nok hold).

En mulighed kan være oprette turneringer som strækker sig over 6 uger med 3 spilledage i alt, med 2 indledende runder og 1 finalerunde. Dette kan således gøres 3 gange på et år, for at give plads til ferie, egen træning m.m.
Hvis I har andre ideer til format og ønskede spiltitler, er der også mulighed for at sætte dem i spil!

Hvis I vil høre mere eller det lyder som noget I kunne tænke jer at være en del af (samt sprede det ud i jeres netværk), så giv e-sport konsulent Martin Schouw et kald på 30 92 21 64 eller skriv til mvs@ungdomsringen.dk 🤞

Vi har brug for jeres hjælp! Vi ved ikke hvad der er foregået inde i bygningen, men der er noget helt ude af kontrol. Militæret fortæller at det gør alt i deres magt, men at man har brug for flere hænder til at hjælpe med at finde ud af hvad der foregår. Derfor bliver det nu jeres opgave at hjælpe militæret og forskerne med at dokumentere, se og fortælle hvad der foregår inde i bygningen, så de bedst muligt kan lave en plan herefter. Man kan høre skrig og råb i gangene. Folk med gasmasker går ind og ud, så noget kunne tyde på at det måske er noget biologisk der er gået galt, men dette er blot et gæt. Det er lykkedes nogle hackere at få adgang til nogle af overvågningsbillederne fra stedet. Om de er ægte eller ej skal ikke kunne siges, men det er det eneste der sluppet ud fra området af… Indtil videre…”

Link til Horror Run Trailer: 
https://www.youtube.com/watch?v=y5TW26XaIm0

Lokation: Viborg Ungdomsskole, Reberbanen 13 8800 Viborg        
Dato: 4/11 og 5/11 2022, fra kl. 17-23      
Hvem kan deltage: 5. klasse – 18 år. (4. klasse hvis man selv vurderer at de kan).
Pris: Gratis!

OBS!
Når man tilmelder sig, så melder man ét hold til ad gangen. Et hold består af op til 9 børn og mindst 1 voksen (Maks 10 deltagere inkl. voksen pr. hold). Man tilmelder sig enten vores Horror Run fredag (Scary), eller vores Horror Run lørdag (Intense!). På lørdagsløbet er der skruet lidt op for uhyggen og det er bestemt ikke for sarte sjæle 😉

Viborg Horror Run – 2022 Biohazard

Hvad er Viborg Horror Run? Det er et løb, hvor man som deltager går en rute igennem en serie skræmmende rum med lyd, lys, installationer og special-effects, samt skuespillere i kostume og makeup. 

Der er tale om en aktivitet hvor vi skaber et trygt rum at blive utryg i. Vi vil undersøge hvor vores grænser går til, samt prøve at udfordre dem lidt ved at træde på den anden side. Løbet er tilrettelagt af pædagoger i Viborg klubber, og størstedelen af alle skuespillere og statister er uddannede pædagoger og pædagogstuderende. 

Vi har i år et samarbejde med Recreational Fear Lab, der er en forskningsenhed på Aarhus Universitet. De beskæftiger sig med forskning i horror og hvordan mennesker påvirkes, eller ikke påvirkes, af at blive skræmt, samt hvad der får os til at opsøge uhyggelige ting og aktiviteter. Recreational Fear Lab er med på sidelinjen, hvor de laver interviews og spørgeskemaer til deres forskningssamarbejde.
For at forskningsarbejdet kan bruges, så skal der udfyldes en samtykkeerklæring på hver enkelt deltager.
Denne kan udfyldes digitalt (husk én pr. deltager) ved at klikke HER

Man skal kalkulere med at hele oplevelsen kan vare op til 2 timer. Herunder er der afsat tid til introduktion, interviews, debriefing og selvfølgelig et uhyggeligt Horror Run på Ungdomsskolens mørke gange og lokaler. 
Vi afvikler løbene i tidsrummet 17-23. Når man tilmelder sig løbet vil man få tilsendt et tidspunkt hvor man skal møde op (i det førnævnte tidsrum). Dette er for at vi kan fylde tidsplanen ud så optimalt som muligt ift. antal deltagere.

Inden man tilmelder sig løbet er det vigtigt at man er indforstået med følgende:

  • Der vil forekomme elementer af høj lyd, strobelys og chokelementer. Arrangementet er derfor ikke egnet for folk med epilepsi eller hjerteproblemer. 
  • Der vil forekomme smalle passager, trapper og ujævnt underlag. Derfor er det desværre ikke egnet til kørestolsbrugere eller dårligt gående.  
  • Deltagere risikerer at få teaterblod på tøjet, men det kan let vaskes af de fleste tekstiler (dog ikke skind og ruskind). Ødelagt tøj og sko erstattes ikke. 
  • Der vil være skuespillere og statister rundt omkring på løbet. Det er ikke tilladt at røre ved statisterne under løbet.
  • Der vil under løbet være “sikkerheds-zoner”, hvor det er muligt at gå fra hvis oplevelsen er for skræmmende. Disse vil være tydeligt markeret.
  • Når man tilmelder sig løbet vil man få tilsendt en “Horror-guide”. Denne indeholder gode emner man kan diskutere med sine deltagere inden løbet, samt idéer til hvad man kan gøre under løbet for at få den bedste oplevelse. Derudover vil vi under debriefing ligge op til at man tager sine oplevelser med hjem i klubben og snakker om dem og undersøger hvad man har lært om sig selv og hinanden.

Hvornår:
D. 5. Oktober, kl. 17.00 – 20.30

Hvor:
Vordingborg Ungdomsskole, Primulavej 5, 4760 Vordingborg

Tilmelding til mad skal se senest 30. september

På regionsgeneralforsamlingen behandles følgende dagsorden:

  1. Valg af dirigent
  2. Valg af referent
  3. Godkendelse af Formandens beretning
  4. Øvrige beretninger
  5. Godkendelse af regnskab
  6. Indkomne forslag
  7. Fremtidig virksomhed
  8. Valg af regionsbestyrelsesmedlemmer, jvf. § 8.stk 5 -8
  9. Valg af revisor
  10. Valg af revisorsuppleant
  11. Valg af kongresdelegerede og suppleanter (Hovedbestyrelsesmedlemmerne er forhåndsdelegeret og tæller dermed ikke med i antallet af delegerede, som skal vælges). 
  12. Eventuelt

Hvornår:
D. 5. Oktober, kl. 17.00-21.00

Hvor:
Herningvej 37, 9220 Aalborg

Sidste tilmelding til mad er onsdag d. 28. september

På regionsgeneralforsamlingen behandles følgende dagsorden:

  1. Valg af dirigent
  2. Valg af referent
  3. Godkendelse af Formandens beretning
  4. Øvrige beretninger
  5. Godkendelse af regnskab
  6. Indkomne forslag
  7. Fremtidig virksomhed
  8. Valg af regionsbestyrelsesmedlemmer, jvf. § 8.stk 5 -8
  9. Valg af revisor
  10. Valg af revisorsuppleant
  11. Valg af kongresdelegerede og suppleanter (Hovedbestyrelsesmedlemmerne er forhåndsdelegeret og tæller dermed ikke med i antallet af delegerede, som skal vælges). 
  12. Eventuelt

Hvornår:
D. 13. Oktober

Hvor:
Vesterbro Ungdomsgård, Absalonsgade 8, 1658 København V

På regionsgeneralforsamlingen behandles følgende dagsorden:

  1. Valg af dirigent
  2. Valg af referent
  3. Godkendelse af Formandens beretning
  4. Øvrige beretninger
  5. Godkendelse af regnskab
  6. Indkomne forslag
  7. Fremtidig virksomhed
  8. Valg af regionsbestyrelsesmedlemmer, jvf. § 8.stk 5 -8
  9. Valg af revisor
  10. Valg af revisorsuppleant
  11. Valg af kongresdelegerede og suppleanter (Hovedbestyrelsesmedlemmerne er forhåndsdelegeret og tæller dermed ikke med i antallet af delegerede, som skal vælges). 
  12. Eventuelt
Back To Top
a

Display your work in a bold & confident manner. Sometimes it’s easy for your creativity to stand out from the crowd.

Social
X
X
X