No products in the cart.

Guide: Sådan får du de unges opmærksomhed

Lars Bugge
Lars Bugge
Vi holder dig opdateret

Ungdomsringens konsulenter og bestyrelsesmedlemmer skriver om det organiserede fritidsliv, events, politik og alt derimellem. Sendes ud en gang om måneden.

Unge er svære at imponere på de sociale medier. Jeres opslag fra aftenklubben og teltturen konkurerer med sjove katte-memes og grøntsagsgnavende bævere. Det kan virke som en ulige kamp. Med CEVEAS guide kan du lære at lave en god og troværdig video, der har potentialet til at få de unge til at stoppe op på lige præcis jeres opslag. 

O

kay, lad os bare være ærlige. Vi har alle lavet opslag, der bærer præg af en vis form for tidspres. Der er meget andet at se til når aftenklubben skal åbnes eller ungdomsskoleholdet skal sættes i gang.

Men du behøver ikke være udlært SoMe expert for af give dit online materiale likes under vingerne. Med få virkemidler, kan du lære små kommunikationstricks og tekniske færdigheder, der giver dig bedre mulighed for at nå ud med jeres budskaber.

Et klart budskab – hvad vil du gerne sige med din video?

CEVEA

Se guiden herunder 👇

Prøv at putte dit budskab ind i denne formel: Jeg mener, at [indsæt], fordi [indsæt]
fx Jeg mener at unge skal kigge forbi ungdomsslubben torsdag aften, fordi Sigrid har planlagt en helt særlig smagekonkurrence…

Tænk over, hvem du kommunikerer til, er dit opslag til de unge, deres forældre eller måske nogle helt andre?

Brug gerne humor, billedsprog eller et overraskende element for at gøre den spændende.

Det skal gerne være noget, der vækker nysgerrigheden hos den, du skal formidle til, men ikke afslører for meget, så de ikke føler det er værd at se resten af videoen.

Fx Turen i Netto efter ingredienser til vafler bliver aldrig den samme igen… Tænk gerne over, at indledningen skal vække seerens interesse, så de bliver nysgerrige på resten af indholdet.

Tekniske råd
Du kan lære dig selv en række tekniske færdigheder for at give dit budskab de bedste muligheder SoMe landskabets jungle. Er du i tvivl om noget af det, så bare prøv dig frem. Du behøver ikke have dem alle sammen inde på ryggraden første gang, du laver en video.

Klubbers brug af mobiltelefoner

Og imens vi liiiige er ved ved emnet. Så vil vi godt gøre opmærksom på vores egen undersøgelse om brug af mobiltelefoner. I den kan du læse lidt om, hvordan andre klubber håndterer børn og unges brug af smartphones i åbningstiden.

Back To Top
a

Display your work in a bold & confident manner. Sometimes it’s easy for your creativity to stand out from the crowd.

Social