Viborg Ungdomsskole | Viborg
Hvad er Viborg Horror Run?:
Det er et løb, hvor man som deltager går en rute, igennem en serie skræmmende rum med lyd, lys, installationer og special-effects, samt skuespillere i kostume og makeup.
Der er tale om en aktivitet hvor vi skaber et trygt rum at blive utryg i. Vi vil undersøge hvor vores grænser går til, samt prøve at udfordre dem lidt ved at træde på den anden side. Løbet er tilrettelagt af pædagoger i Viborg klubber i samarbejde med børn og unge fra Viborg.
Dette års tema:
Verden, som vi kendte den, er for længst forsvundet. En altødelæggende zombievirus har knust civilisationen og forvandlet størstedelen af menneskeheden til blodtørstige skabninger.
Midt i kaosset rejser R13 sig. Det sidste håb, det sidste “safehouse”.
Men håb er en skrøbelig størrelse. Eksperimenter med virussen foregår bag lukkede døre, og ikke alle hemmeligheder bør afsløres.
Deltagerne skal holde sammen gennem de mørke gange og rum, gennem rædsel og uvished, for at afsløre sandheden.
Er R13 en redning… eller begyndelsen på enden?
Velkommen til Apocalypse. Overlev, hvis du kan.
Inden man tilmelder sig løbet er det vigtigt at man er indforstået med følgende:
Spørgsmål?
Kontakt Jonas Færch Højen på mail jona4599@viborgskoler.dk
eller på tlf. 51 21 65 20
Til arrangementet bruger vi horror som et pædagogisk værktøj til at give børn og unge mulighed for at finde deres egne grænser i trygge rammer. Vi håber også, at kunne skubbe lidt til de unges grænser, så de er fyldt med selvtillid, når I tager hjem om aftenen.
Læs mere om uhygge og frygt i en pædagogisk kontekst her
Yderligere kan I klæde jeres deltagere på ved at kigge denne guide igennem inden jeres deltagelse:
https://viborgungdomsskole.dk/wp-content/uploads/2024/11/En-guide-til-Horror-Run.pdf
Lokation: Viborg Ungdomsskole, Reberbanen 13, 8800 Viborg
Dato: fredag d. 31/10 og lørdag d. 1/11 2025
Pris: 500kr pr. hold.
Hvem kan deltage: 5. klasse – 18 år.
Når man tilmelder sig, så melder man ét hold til ad gangen. Et hold består af op til 9 børn/unge og mindst 1 voksen (Maks 10 deltagere inkl. voksen pr. hold). Holdene er relativt små grundet at man under løbet skal igennem steder hvor der fysisk ikke kan være flere.
Niveauet på fredagsløbet og lørdagsløbet er det samme, men vi tager højde for det enkelte holds alder. Så hvis det er “øvede horror-runnere”, kan vi godt skrue lidt op for intensiteten. Det aftaler vi på dagen.
Man skal kalkulere med at hele oplevelsen varer omkring 1½-2 timer. Herunder er der tid til introduktion og debriefing.
Vi afvikler løbene i tidsrummet 17-23 begge dage. Når man tilmelder sig løbet vil man få tilsendt et tidspunkt hvor man skal møde op (i det førnævnte tidsrum). Dette er for at vi kan fylde tidsplanen ud så optimalt som muligt ift. antal deltagere. Vi skal nok prøve at tage højde for dem som kommer langvejs fra.
Deltagere
Arrangør
Medlemsklub
Regionsbestyrelse
Faglige spørgsmål rettes til udviklingskonsulenten.
Svar på praktiske spørgsmål vedr betaling, booking, osv.,
kan med fordel stilles til vores sekretær.
Vi sidder klar til at hjælpe dig.
FAQs
Ungdomsringens konsulenter stræber efter altid at være med på beatet. Derfor spørger vi ofte medlemmerne til råds.
Flere spørgsmål?Som udgangspunkt ja. Men klubvents er kun for medlemmer, med få undtagelser. Det fremgår af eventet, hvis ikke-medlemmer også må deltage.
Kompetenceudvikling, webinarer m.m. er for alle. Både fagfolk og alle dem, der er nysgerrige på vores område